Kezdetek

Ami az első és legfontosabb: ne ijedj meg!

Mikor elhatározod, hogy belekezdesz egy diétába, fejben sokkal nehezebbnek tűnik, mint amilyen már a hétköznapokban lesz. Itt is vannak gyorsan elkészíthető, egyszerű ételek és bonyolultabbak. Az egyszerű ételeket jelölöm is, ezeket nehéz napokon is könnyen el lehet készíteni, akár gyerek mellett is!

A második legfontosabb: nem vagy egyedül!

Ha elszomorodsz, elakadsz, nehéznek ítéled, írd meg! Az emberek – és főleg a nők – többsége élete során nem is egyszer kezd diétába. Mindannyiunknak vannak ezzel kapcsolatos tapasztalatai, mind tudjuk, mennyire nehéz a kezdet! Azért vagyunk itt, hogy támogassuk egymást, amiben tudjuk!

Diétám kezdetekor az egyik legfontosabb dolog volt a konyha teljeskörű takarítása, hogy a glutént kiiktassam. Aprólékos feladat, mert mindenben megbújhat és még csak nem is látszik semmin. A fa eszközök is problémásak, lehetetlen kiszedni belőlük maradéktalanul. Ezeket általában le szokták cserélni.

Második dolgom volt a napraforgó olaj lecserélése. Azóta extra szűz olívaolajat használok, bár vannak más, szintén jó alternatívák is, nekem ez minden ételhez bevált. Sütikhez pedig kókuszolajat szoktam használni.

Harmadik lépésként a fűszereket kellett átnéznem, hogy mindegyik megfelelő-e, ugyanis nagyon sokuk tartalmaz allergéneket. Ennek jegyében a fokhagyma pasztámtól is megszabadultam, azóta fokhagyma nyomóval összenyomom a fokhagymát és kizárólag ezt teszem az ételekbe. 100%-ig mindenmentes! 🙂

A negyedik lépés folyamatosan történik. Próbálom szem előtt tartani, hogy ne csak egyféle alapanyagot használjak, hiába válik be mindenhez mint pl a rizsliszt. Fontos a változatosság. Így szinte észrevétlenül lehet hozzájutni különféle vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz és nem telítjük túl a szervezetünket egy bizonyos dologgal, amivel növelhetjük az újabb ételintolerancia esélyét az adott összetevőre. Az a legjobb, ha van legalább 2-3 féle lisztünk, amiket lehet cserélgetni. Emiatt is vezettem be újabban a Zöld banán lisztet.