Gluténmentes

Szennyeződési szempontból szerintem ez a legnehezebb, mert a glutén szemmel láthatatlan. Ugyan van egy Nima nevű készülék, ami kimutatja, de költséges beszerezni.

Rizs liszt/barna rizs liszt nagyon széleskörűen használható, utóbbi diétásabb, én inkább azt szoktam használni.

  • Sürítéshez (rizs liszt, zöld banán liszt, tápióka keményítő)
  • Rántáshoz (rizs liszt)
  • Panírhoz (mandulaliszt, kukoricaliszt is jó, finom ropogós lesz a bunda, de ezzel jobb vigyázni, mert nem diétás)
  • Süteményekhez (bár ezt keverni szoktam olyankor fele-fele vagy 1/3ad arányban pl zabpehelyliszttel, kókuszliszttel. Ami ugyan drága, de nagyon különleges az a mandula liszt. Mostanában gesztenye liszttel kísérletezem)
  • Puding (Dr. Oetker kislányfejes. Külön fel van rajta tüntetve, hogy gluténmentes)
  • Tejbegríz: rizsdarából

Útifűmaghéj és a bambuszrost liszt jó állagjavító pl a kenyér-, piskótafélékhez, de kevés kell belőlük!

Kenyérsütőgépet vettünk az elején. Nem bánom, hogy megvettük, de az esetek többségében inkább sütőben szoktuk sütni a kenyeret, illetve nagyon sokszor inkább zsemle formát készítek, mert az könnyebben átsül és a porciózása is könnyebb. Lehet, hogy ma már inkább valamilyen dagasztógépre neveznék be. A gluténmentes tészták általában ragadósabbak, legtöbbször nehezebb őket összegyúrni.

Az elkészített zsemléket általában zacskóba teszem egy papírtörlőkendővel és hűtőben tárolom. Fogyasztás előtt kicsit rámikrózok. Mindig teszek el a mélyhűtőbe is, ha s.o.s.-be kéne egy kis zsemle.